Sirup z květů bezinek

Tenhle sirup jsem chtěla vyzkoušet už dlouho. Ale jak je známe dostala jsem se k němu až tenhle rok. První problém pro mě nastal, když jsem nevěděla kde seznat bezové květy. Naštěstí má rodina mi pomohla. A tenhle recept mám od své tety která má s tímto receptem dobré zkušenosti.

Ingredience:

  • 40 ks květů bezinek
  • 2 velké citrony
  • 2 litry vody
  • 2 kg cukru krystal
  • 1 sáček kyseliny citronové
  • tvrdý alkohol na konzervování
  • vyhřáté láhve

Bezinkové květy si natrháme ve slunečném počasí, protože u bezu je důležitý také pyl. Květy rozložíme na noviny a necháme vylézt brouky. Mezitím si provaříme vodu, kterou necháme vychladnout a pak zalijeme bezové květy. Přidáme nakrájené citrony (pokud máte bio použijte se slupkou) a necháme vyluhovat minimálně 24 hodin.

Po uplynuté době přecedíme nejlépe přes plátýnko a vymačkáme, aby se nám do vody dostala veškerá šťáva a chuť. 

Přisypeme cukr a přivedeme pod bod varu, nejlépe kolem 80°C.  Poté plníme do vyhřátých sklenic a navrch přilijeme trochu alkoholu. Uzavřeme a skladujeme v chladném, temném místě.

Při správném postupu by vám měl sirup vydržet 1 rok. Ze sirupu si můžete připravit třeba drink nebo ho nalít do perlivé vody a přidat pár plátků citrónu. Je to skvělé osvěžení pro celou rodinu.


Komentáře