Mandlové mléko

Před nějakou dobu jsem zjistila, že s kravským mlékem musím přestat. Pila jsem ho od dětství a až v dospělosti jsem z něho začala mít problémy. A tak jsem hledala alternativy nejlíp takové, které si můžu udělat doma.

Ingredience:
  • 1 hrnek mandlí
  • 4 hrnky vody
  • med, skořice (nemusí být)
Mandle si dáme nejlépe přes noc namočit do vody. Namočené by měli být aspoň 4 hodiny. To je doba, při které nabobtnají a probudí se k životu. Takto namočené mandle propláchneme ve studené vodě a přendáme do mixéru. K mandlím přilijeme 4 hrnky vody a mixujeme.

Pokud máme obyčejný mixér, mixujeme delší dobu, aby se nám mandle rozmixovali na kašičku. já jsem mixovala asi 5 minut.

Takto rozmixovanou směs musíme přecedit přes bavlněnou utěrku, plátynko nebo sáček přímo určený k cezení. Do větší mísy si dáme cedník vyložený plátynkem a přecedíme mléko. Pořádně vymačkáme aby se do mléka dostalo všechno. 

Mléko nalijeme do uzavíratelné sklenice a skladujeme v ledničce přibližně 4-5 dnů. 

Ps: dužinu nevyhazujte, můžete ji usušit v troubě a použít do různých koláčů.





Komentáře