Granola

Dlouho jsem přemýšlela co to vlastně granola je. Velice dlouhou dobu jsem se s tímhle názvem vůbec nesetkala a pokud ano, ani jsem nevěděla co to znamená. Ale jednoho dne jsem se na tenhle název zaměřila blíže a zjistila jsem, že si granolu můžu udělat i doma.

Ingredience:

2 hrnky vloček
2 hrnky ořechů ( mandle, kešu, arašídy atd.)
1 hrnek semínek (slunečnicová, dýňová atd.)
1 lžíce chia semínek
1 lžíce mletého kokosu
1 lžička skořice
špetka soli
2 lžíce kokosového oleje
2 lžíce medu
2 lžíce tahini pasty (sezamová pasta)

Vezmeme si větší mísu a do ní nasypeme vločky. Libovolné semínka a ořechy si nasekáme a přidáme k vločkám. Přisypeme kokos, skořici a chia semínka. Všechno spolu promícháme.

Na zálivku si rozpustíme kokosový olej ve vodní lázni. Přidáme med, tahini pastu a špetku soli. Zamícháme tak, aby se všechny složky spolu spojily a přilijeme ke směsi v míse.

Pořádně zamícháme a dáme na plech vyložený pečícím papírem a do troubu na 180°C přibližně na 20 minut. V polovině pečení promícháme.

Pozor hlídáme, protože každá trouba peče jinak, tak aby se granola nespálila.

Granolu necháme vychladnout a dáme do uzavíratelné sklenice. Podáváme k mléku, do jogurtů, na puding nebo můžeme chroupat místo čipsů. 






Komentáře